Cele szkolenia:
Ogólny: zdobycie praktycznej umiejętności obsługi Worda, Excela i PowerPointa na poziomie podstawowym.
Szczegółowe:
Uczestnik szkolenia:
• potrafi wykonać podstawowe operacje na tekście,
• potrafi formatować tekst,
• nabywa umiejętności tworzenia tabel,
• potrafi konstruować proste formuły,
• nabywa umiejętności formatowania danych w arkuszu,
• umie tworzyć bazy danych w Excelu,
• zna pojęcie tabeli przestawnej,
• umie stworzyć prezentację.
Dla kogo:
• pracowników biurowych,
• pisarzy,
• sekretarek,
• statystyków,
• kosztorysantów,
• dla osób przygotowujących prezentacje,
• właścieli biur.
Czas trwania szkolenia: 50 godzin lekcyjnych
Program szkolenia:
MS Word - podstawowy:
• podstawowe operacje na tekście
• ustawianie formatu dokumentu: marginesy, ilość szpalt, nagłówki, stopki
• formatowanie akapitu: wyrównanie, odstępy, wcięcia
• wybór krojów i atrybutów pisma oraz płynne regulowanie jego wielkości
• definiowanie stylów pisma
• importowanie i łączenie grafiki z tekstem
• tworzenie tabel
• tworzenie wzorów matematycznych
• wykorzystanie wbudowanego programu rysunkowego
• tworzenie przypisów, podpisów pod rysunkami i tabelami
• tworzenie automatycznych, wielopoziomowych spisów treści
• automatyczne sprawdzanie poprawności ortograficznej
• wykorzystanie słownika synonimów i antonimów
• metody edycji wielu dokumentów na raz
• podgląd strony przed wydrukiem.
MS Excel - podstawowy:
• wprowadzanie i edycja danych w arkuszu, konstruowanie formuł (wzorów)
zarządzanie plikami (zachowywanie plików na dysku, tworzenie nowych oraz otwieranie istniejących plików)
• formatowanie danych w arkuszu, wprowadzenie pola tekstowego, wykorzystanie malarza formatów,
• operacje na blokach danych: przesuwanie, kopiowanie, usuwanie, podstawowe czynności związane z zarządzaniem arkuszem (dodawanie wierszy, kolumn, usuwanie oraz dodawanie arkuszy)
• tworzenie arkuszy danych – praktyczne wykorzystanie różnych typów adresowania
• praca z funkcjami, omówienie najczęściej wykorzystywanych funkcji z różnych kategorii
• tworzenie i obsługa baz danych w programie Excel, automatyczne wypełnianie seriami danych różnych typów, sortowanie i filtrowanie
• tworzenie wykresów – graficzna prezentacja danych zgromadzonych w arkuszu
• drukowanie arkusza
• wstawianie łącz między arkuszami i skoroszytami
• raport tabeli przestawnej
MS PowerPoint:
• Omówienie organizacji programu (elementy ekranu, paski i menu)
• Tworzenie, otwieranie, zapisywanie i zamykanie prezentacji
• Tworzenie wyglądu prezentacji (wzorce, style, szablony, praca ze schematami kolorów)
• Praca ze slajdami (tworzenie nowego, kopiowanie, przenoszenie, zmiana układu, zmniejszanie i powiększanie)
• Dodawanie i formatowanie tekstu na slajdach
• Rysowanie (praca z edytorem rysunków) i praca z obiektami (rysunki, tabele, wykresy)
• Dodawanie dźwięku, narracji głosowej i filmów do slajdu
• Tworzenie notatki i materiałów informacyjnych
• Projektowanie elektronicznych pokazów slajdów (animacje, pokazy niestandardowe, przejścia slajdów, próba tempa)
• Drukowanie prezentacji i materiałów informacyjnych
• Powtórzenie i uzupełnienie materiału, egzamin.
Organizacja i metodyka:
• Szkolenia w trybie indywidualnym i grupowym.
• Spotkania grupowe odbywają się zgodnie z ustalonym odgórnie harmonogramem od poniedziałku do piątku
w godzinach od 16.00 do 20.00.
• Szkolenie polega na praktycznym rozwiązywaniu szeregu zadań mogących pojawić się w trakcie pracy z komputerem (case study).
• Po pozytywnym ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują zaświadczenia zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).