Cele szkolenia:
Ogólny: zdobycie praktycznej umiejętności obsługi programu CorelDraw.
Szczegółowe:
Uczestnik szkolenia:
• zna strukturę funkcjonalną programu CorelDraw,
• umie tworzyć ogłoszenia prasowe, ulotkę, plakat, folder, wizytówkę, znak firmowy, oraz inne grafiki czarno-białe i kolorowe,
• potrafi przygotowywać dokumentu do wydruku profesjonalnego.
Dla kogo:
• grafików i plastyków,
• pracowników działów marketingu i reklamy,
• pracowników redakcji i wydawnictw,
• architektów i projektantów stron WWW
Czas trwania szkolenia: 30 godzin lekcyjnych
Program szkolenia:
• Wprowadzenie - metody cyfrowego przetwarzania obrazów - grafika wektorowa i rastrowa, cechy i zakres zastosowań.
• Interfejs CorelDraw - narzędzia, palety, okna dokowane, menu, obszar roboczy - ustawienia formatu i orientacji stron.
• Elementarne działania w aplikacji:
- tworzenie prostych obiektów (prostokąt, elipsa, wielokąt…),
- metody selekcji,
- grupowanie,
- kolejność obiektów,
- transformacje z użyciem myszy,
- nadawanie cech konturu i wypełnienia,
- powielanie obiektów,
- powtarzanie operacji,
- ćwiczenia - tworzenie prostych rysunków.
• Zasady definiowania kolorów w grafice komputerowej (wybór modelu koloru), okno wypełnienia jednolitego - definiowanie kolorów dla prac przeznaczonych do druku i prac ekranowych, wykorzystanie palet, wzorników, kolorów dodatkowych (spot).
• Reprodukcja kolorów na różnych urządzeniach (ekran, drukarka) - ustawienia systemu zarządzania kolorem.
• Wykorzystanie dostępnych w aplikacji typów wypełnień (gradienty, desenie, tekstury).
• Ustawienia konturu obiektu - dostępne opcje (linie przerywane, kaligrafia, strzałki, skalowanie, prezentacja konturu za obiektem), konwersja konturu w obiekt.
• Narzędzia kształtowania (spawanie, przycinanie, część wspólna) - praktyczne wykorzystanie w przykładowych rysunkach.
• Precyzyjne rysowanie – przekształcanie obiektów z wykorzystaniem paska właściwości oraz palet transformacji (skala, obrót, odbicie lustrzane, pochylenie), wykorzystanie siatki i prowadnic.
• Narzędzie kształtu, zmiana wyglądu obiektów parametrycznych.
• Krzywe Beziera - tworzenie, edycja, łączenie ścieżek, zamiana na krzywe obiektów rysunkowych i tekstu. Ćwiczenia - rysunki przykładowych kształtów.
• Narzędzia tekstu, ustawienia formatowania i typografii, przekształcenia tekstu narzędziem kształtu, opisywanie tekstu na ścieżce, kształtowanie ramek tekstowych, obłamywanie tekstem obiektów, zamiana na krzywe.
• Efekty wektorowe: obwiednia, obrys, metamorfoza, głębia, perspektywa, zniekształcenia. Omówienie dostępnych opcji, praktyczne wykorzystanie efektów - przykładowe rysunki.
• Przezroczystość i filtry soczewek, efekt cienia.
• Import map bitowych, zamiana do bitmapy (tryby, rozdzielczości), efekty dla map bitowych dostępne w programie.
• Opcje i podgląd wydruku - zagadnienia związane z przygotowaniem do druku, separacje barwne, proste impozycje.
• Współpraca z innymi aplikacjami, opcje importu i eksportu, opcje związane z przygotowaniem plików pdf.
• Powtórzenie wiadomości i egzamin.
Organizacja i metodyka:
• Szkolenia w trybie indywidualnym i grupowym.
• Spotkania grupowe odbywają się zgodnie z ustalonym odgórnie harmonogramem od poniedziałku do piątku
w godzinach od 16.00 do 20.00.
• Szkolenie polega na praktycznym rozwiązywaniu szeregu zadań mogących pojawić się w trakcie pracy z komputerem (case study).
• Po pozytywnym ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują zaświadczenia zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).